måndag 14 december 2015

Vardagen typ.

Alltså! Det här med att blogga om min vardag, ja det är nog bara att konstatera att det är inte riktit min grej.
Är nog mera på G då jag är på resa, i promise!
But why not give this one a try?

Igår den tredje advent, tyckte lilla Lotta att det skulle vara bakdag.
Bakdagen började med att göra jultårtor, simple right?
På samma gång ville jag göra Citron Fudge. Låter väl inte så krånglit va?

Tårtorna i ugnen och på samma gång röra om fudgen på plattan, när klockan plingar så tar man bara ut tårtotna.
Tårtorna i ugnen och fudgen i kastrullen check, well long story short.
Julstjärnorna blev till kol, och fudgen.. ja den blev väl en sort för sig.
2-0 till bakandet so far.
Men lilla jag kan inte förlora mot detta.
Tar fram ett färdigt pajbotten, pressar ut det i en pajform. Smättar ihop skinka och allt möjligt, lägger det på pajbottnet och sjuss med den i ugnen!
Efter en lång, skön och välförkänt dusch. Tar jag pajen ur ugnen och tadaa!
Ställningen är nu 2-1.

Kunde inte idag leva med tanken att jag hade förlorat mot fudgen. Så idag efter skolan köpte jag ingredienser till JordgubbsFudge, och nu som bäst puttrar den på plattan. So far so good!
Om ni har tur kanske ni får se resultatet!

Snap på gårdagens kol Stjärnor..


Well, the fudge.
No recepy needed.


Gårdagens sucsess!
Färdigt paj botten.
Fyllning:
2 ägg
1 dl matgrädde
250g Skink strimlor
Kanske 1/2-1 dl hackad paprika
1 stor lök
4-5 vitlöksklyftor
Salt, svart&vitpeppar
Blanda ihop allting
Häll över pajbottnet i formen
Riv mycket ost på hela faderullan.
200°c & ca. 40 min i ugnen.



Dagens bilfärd från skolan till affären.
I Finland räcker det inte med att det snöar ute, det måste ju snöa inne också!


I will not fail..

Over and out ♡

Inga kommentarer: